انواع دستگاه مزوتراپی مو کدام است؟

انواع دستگاه مزوتراپی مو

انواع دستگاه مزوتراپی مو کدام است؟ مزوتراپی یکی از روش‌های محبوب برای درمان ریزش مو و تقویت فولیکول‌‌های مو است. این روش با تزریق ترکیبات مغذی و تقویت‌ کننده مستقیماً به پوست سر انجام می‌‌شود. برای انجام مزوتراپی، از دستگاه‌های مختلفی استفاده می‌‌شود که هر کدام ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند. در ادامه این محتو قصد داریم شما را با انواع دستگاه مزوتراپی مو آشنا سازیم.

مزوتراپی چیست؟

برای بررسی بهتر انواع دستگاه مزوتراپی مو بهتر است این خدمت را بشناسیم! مزوتراپی مو یک روش درمانی است که شامل تزریق ویتامین‌ها، مواد معدنی و مخلوطی از آمینو اسیدها به پوست سر است. این تزریق یک تحریک فیزیکی ایجاد می‌‌کند که میکرو سیرکولاسیون پوست سر را افزایش می‌‌دهد و سبب می‌‌شود که مواد مغذی بیشتری به فولیکول مو برسند. مزوتراپی این امکان را فراهم می‌‌کند که ترکیباتی که نقش تغذیه رسانی به فولیکول‌های مو را بر عهده دارند، به ‌راحتی در مو قرار بگیرند. این روش می‌‌تواند موهای نازک را ضخیم کند، ریزش مو را متوقف کند و موها را قوی‌تر و درخشان‌تر کند. این پروسه همچنین سبب افزایش تراکم مو و تقویت رطوبت پوست سر نیز می‌‌شود.

کاربردهای مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی مو درمانی کاربردی با اثرات ماندگار و عالی است که می‌‌تواند مشکلات مرتبط با مو و طاسی را درمان کند و زیبایی را مجدداً به شما بازگرداند. به ‌طور کلی این درمان برای اهداف زیر استفاده می‌‌شود.

درمان ریزش مو با مزوتراپی: زمانی که ریزش مو شروع می‌‌شود اگر جلوی آن گرفته نشود ممکن است باعث کچلی کامل شود. به همین خاطر باید از درمان‌هایی مثل مزوتراپی استفاده کرد تا در ابتدا روند ریزش مو متوقف شود و سپس رشد مجدد موها تحریک شود. مزوتراپی مو تمام مواد مغذی ‌ای که مو برای رشد نیاز دارد، در اختیار آن‌ها قرار می‌‌دهد تا دیگر مانعی برای رشد موها وجود نداشته باشد. برای درمان ریزش موی شدید در زنان و همچنین درمان ریزش مو مردان جوان می‌توانید مزو مو را امتحان کنید. گاهی برای تحریک رشد موهای ریش و سبیل در مردان نیز مزوتراپی ریش انجام شده و فولیکول‌‌های مو در این ناحیه تحریک می‌‌شوند.

مزوتراپی بعد از کاشت مو: گاهی زمانی که کاشت مو انجام می‌‌دهید پزشک توصیه می‌‌کند تا برای بهبود نتیجه حاصل، چند ماه بعد از عمل کاشت مو، مزو مو را انجام دهید. این درمان زمانی که با کاشت مو تلفیق شود نتایجی عالی و باور نکردنی را فراهم می‌‌کند. به همین دلیل بسیاری از پزشکان مزوتراپی بعد از کاشت مو را توصیه می‌‌کنند. همچنین مزوتراپی ابرو بعد از کاشت ابرو نیز توصیه می‌‌شود.

رشد مجدد مو با انواع دستگاه مزوتراپی مو

انواع دستگاه‌های مزوتراپی مو

انواع دستگاه مزوتراپی مو ابزارهای ارزشمندی برای درمان ریزش مو و تقویت فولیکول‌‌ها هستند. هرکدام از این دستگاه‌ها با مکانیزم عمل متفاوتی، به پوست سر نفوذ کرده و مواد مغذی را به عمق فولیکول‌ها می‌‌رسانند. دستگاه‌های مزوتراپی مو را می‌‌توان به دو دسته کلی تقسیم کرد.

۱. دستگاه‌های مزوتراپی با سوزن

دستگاه‌های مزوتراپی با سوزن یکی از انواع دستگاه مزوتراپی مو شامل مزونیدلینگ و مزوگن می‌شود.

مزونیدلینگ: این روش با استفاده از سوزن‌های بسیار ظریف، کانال‌‌های ریزی در پوست ایجاد می‌‌کند. این کانال‌ها به عنوان مسیری برای نفوذ مواد مغذی عمل کرده و باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین می‌‌شوند. مزونیدلینگ نه تنها برای درمان ریزش مو، بلکه برای بهبود بافت پوست و کاهش چین و چروک نیز موثر است.

مزوگن: دستگاه مزوگن با سوزن‌های بسیار کوچک و ارتعاشات با فرکانس بالا، مواد مغذی را به لایه‌های عمقی پوست می‌رساند. این دستگاه باعث ایجاد حداقل درد و خونریزی می‌‌شود و به همین دلیل برای افرادی که پوست حساسی دارند، مناسب است.

۲. دستگاه‌های مزوتراپی بدون سوزن

دستگاه‌های مزوتراپی بدون سوزن شامل الکتروپوریشن، سونوفورزیس و مزوژن می‌شود.

الکتروپوریشن: این روش با ایجاد یک میدان الکتریکی، منافذ کوچکی در غشای سلولی ایجاد می‌کند و به این ترتیب مواد مغذی می‌‌توانند به راحتی وارد سلول‌ها شوند. الکتروپوریشن روشی بدون درد و خونریزی است و برای انواع پوست مناسب می‌‌باشد.

سونوفورزیس: در این روش از امواج فراصوت برای ایجاد حباب‌‌های میکروسکوپی در پوست استفاده می‌شود. این حباب‌ها با ترکیدن، کانال‌‌هایی در پوست ایجاد می‌کنند که باعث افزایش نفوذ پذیری مواد مغذی می‌‌شوند. سونوفورزیس علاوه بر درمان ریزش مو، برای کاهش التهاب و تسکین درد نیز مفید است.

مزوژن جت: این دستگاه با استفاده از فشار هوا، مواد مغذی را به صورت اسپری به عمق پوست می‌‌رساند. مزوژن جت روشی سریع و بدون درد است و برای درمان نواحی بزرگ پوست مناسب می‌‌باشد.

۳. دستگاه مزوتراپی مو خانگی

دو مدل دستگاه مزوتراپی خانگی به نام هیندرال و هیدرارولر (چرخان) وجود دارد که تزریق دارو توسط این دستگاه‌ها در خانه، به راحتی امکان پذیر است.

ادامه مطلب  هزینه مزوتراپی مو چقدر است؟

عوامل موثر انتخاب دستگاه مزوتراپی

انتخاب انواع دستگاه مزوتراپی مو مناسب و ترکیبات تزریقی، نقش بسیار مهمی‌در موفقیت درمان دارد. عوامل زیر در این انتخاب موثر هستند.

• نوع و شدت ریزش مو: برای ریزش موهای هورمونی، آلوپسی آره‌آ و ریزش موی ناشی از استرس، ترکیبات و دستگاه‌های متفاوتی مورد نیاز است.
  • علت ریزش مو: عوامل مختلفی مانند ژنتیک، تغذیه، استرس و بیماری‌های مزمن می‌‌توانند باعث ریزش مو شوند. پزشک با توجه به علت ریزش مو، ترکیبات مناسب را تجویز می‌‌کند.
  • نوع پوست سر: افرادی که پوست سر حساسی دارند، بهتر است از دستگاه‌های بدون سوزن استفاده کنند.
  • سایر مشکلات پوستی: وجود مشکلات پوستی مانند شوره سر یا اگزما، می‌‌تواند بر انتخاب دستگاه و ترکیبات تزریقی تاثیرگذار باشد.
  • میزان درد تحمل بیمار: دستگاه‌‌های بدون سوزن معمولاً درد کمتری دارند.
  • هزینه: هر دستگاه مزوتراپی هزینه متفاوتی دارد.

برای انتخاب بهترین دستگاه مزوتراپی و تعیین برنامه درمانی مناسب، حتما به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

سیستم عملکرد دستگاه مزوتراپی مو

دستگاه مزوتراپی مو مزوگن یک سیستم تزریقی قدرتمند که کار با آن راحت تر و انرژی کمتری نیاز دارد. در مزوتراپی از سوزن‌های بسیار محکم و نازک برای تحریک مکانیکی پوست سر و تزریق مواد مغذی و درمانی به لایه میانی پوست (مزودرم) استفاده می‌‌شود. هدف مزوتراپی این است که مشکلات اساسی مانند گردش خون ضعیف و التهاب که موجب آسیب پوست و مشکلات دیگری مانند ریزش مو می‌‌شوند، درمان شوند. قبل از تزریق مزوتراپی برای کاهش درد، از بی حس کننده‌های موضعی مانند لیدوکائین و یا EMLA استفاده می‌شود.

روش انجام مزوتراپی مو چگونه است؟

مزوتراپی شامل ترکیبی از چند ماده مختلف است که مقدار موردنیاز از هر ماده، بسته به وضعیت ریزش موی بیماران، از یک بیمار به دیگری متفاوت است. معمولا باید قبل از مزوتراپی آزمایش انجام دهید تا علت ریزش موی شما و وضعیت سلامتی ‌تان مشخص شود. سپس بر اساس نتیجه این آزمایش، پزشک ترکیبات به ‌کار رفته در مواد مزوتراپی را مشخص می‌کند. زمانی که پزشک ترکیب مورد نظر را آماده کرد، آن را وارد یک سرنگ کوچک می‌کند. سپس تزریق‌های ریز را در فولیکول‌های مو، معمولا در ۱ میلی ‌متری پوست سرانجام می‌‌دهد.

مزایای استفاده از دستگاه مزوتراپی

استفاده از انواع دستگاه مزوتراپی مو می‌تواند در بر دارنده مزایای زیر باشد:

• تقویت فولیکول‌های مو: مواد مغذی تزریقی به تقویت فولیکول‌ها کمک کرده و رشد مو را تحریک می‌‌کنند.
  • کاهش ریزش مو: با بهبود گردش خون در پوست سر، ریزش مو کاهش می‌‌یابد و باعث رشد مجدد مو با مزوتراپی می‌شود.
  • افزایش ضخامت و حجم مو: مواد مغذی باعث ضخیم شدن ساقه مو و افزایش حجم مو می‌‌شوند.
  • اثرات ضدالتهابی: برخی از ترکیبات تزریقی دارای خواص ضدالتهابی هستند که به کاهش التهاب پوست سر کمک می‌‌کنند.

مواد مورد استفاده در مزوتراپی چیست؟

فرمول خاص و استاندار برای استفاده از مواد در دستگاه مزوتراپی وجود ندارد و پزشکان از مواد مختلفی استفاده می‌کنند در ادامه برخی از مواد مورد استفاده را نام می‌‌بریم. داروهای تجویزی مثل آنتی بیوتیک‌ها و وازودیلاتورها، هورمون‌‌ها مثل کلسی تونین و تیروکسین، آنزیم‌‌ها مثل کلاناژ و هیالورونیداز، عصاره‌‌های گیاهی و ویتامین‌ها و مواد معدنی.

ادامه مطلب  مزوتراپی برای رفع سفیدی مو

کلام پایانی

مزوتراپی مو درمانی نوین برای کمک به افرادی است که از ریزش مو یا شکنندگی موهایشان کلافه شده‌اند و به دنبال یک راهکار واقعاً کاربردی برای حل این مشکل هستند. مزوتراپی مو برای افرادی که بیماری یا مشکل خاصی ندارند و سطح طاسی یا ریزش موی آن‌ها شدید نیست انتخاب مناسبی است. بهتر است برای تعیین این که آیا می‌توانید نتایج مطلوبی از مزوتراپی دریافت کنید یا نه به پزشک مراجعه کنید. این درمان در صورت انجام شدن تحت ‌نظر متخصص ماهر می‌‌تواند اعتماد به ‌نفس را به شما بازگرداند.

قبل از انجام مزوتراپی مو بهتر است با دکتر پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق فرم وب سایت کلینیک مو و ابرو با بهترین پزشکان ما در ارتباط باشید. در کلینیک ما علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین نیز وجود دارد.

• فایل را اینجا رها کنید یا
    انواع فایل های مجاز : jpg, gif, png, pdf., حداکثر اندازه فایل: 500 MB, حداکثر فایل‌ها: 3.

اولین نفر باشید که به این مقاله امتیاز می دهید .

1. درود بر شما واقعا ممنونم چند جا رفتم الکی پول دادم ولی نتیجه نگرفتم ولی پیش شما که اومدم واقعا تاتو بدنم پاک شد
      ممنونم از کلینیک ماه خوب تهران

2. سلام من ٣٨سالمه از ٣٣سالگي بوتاكس انجام دادم خيلي پوستم نازك و حساسه و خيلي زود چروك افتاد ميخوام بدونم به جاي بوتاكس روش جوانساز ديگه اي روي پوستم جواب ميده ؟؟؟؟؟ ممنون ميشم جواب بدين

3. من به تاریخ ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ در کلینیک کلینیک مو و ابرو
      کاشت موهام انجام شد.

نقاط قوت کلینیک مو و ابرو
      :
      ۱- خط رویش موهام توسط خانم دکتری که نمیشناختم طراحی شد و البته دکتر خراسانی هم چک و تأیید کردند. که به نظرم کار طراحیشون خوب و حرفه ای بود.
      ۲- تکنیسین های عزیز ، خانمها سمیه، هانا و مبینا بسیار حرفه ای و خوش اخلاق و مهربون بودن و زمان با صحبت کردن با هم و خندیدیدن با هم، بسیار خوب و خوش گذشت.
      ۳- دستگاه اسکنر که باعث میشه کیفیت کاشت بالاتر بره
      ۴- پشتیبانی خوب بعد از کاشت

نقاط ضعف کلینیک مو و ابرو
      :
      دو روز قبل از عمل کسی که با من تماس گرفت از کلینیک مو و ابرو
      ، به من نگفت که قرص خاصی رو مصرف کنم تا از خونریزی روز عمل کم بشه و به همین دلیل خونریزی زیاد بود و کار سخت تر و عمل طولانی تر شد. روز کاشت وقتی تکنیسین ها متوجه خونریزی زیاد شدن ازم پرسیدن که چنین قرصی مصرف کردم یا نه و من گفتم خیر و گفتن که باید بهت میگفتن سه روز قبل عمل.

نتیجه:
      الان یک ماه گذشته و زوده برای قضاوت در مورد نتیجه کار اما حتما نظرمو بعد از دیدن نتیجه کار آپدیت می کنم.

4. من دنبال کاشت موی دائمی در تهران بودم که با کلینیک شما اشنا شدم چند جا هم صحبت کردم اما اصلا از مشاورشون راضی نبودم دیدم اونا که اول کار انقد بد مشاوره میدن حین کار چطورین.
      تشکر می کنم از مجموعه شما چون بهترین کاشت مو تهران رو داشتم من از شهر سقز اومدم و سه روز هم تهران ماندم