کاشت مو برای زنان عوارض دارد؟

عوارض کاشت مو در زنان

عوارض کاشت مو در زنان؛ اگر به دنبال راه حلی دائمی برای ریزش مو هستید، ممکن است بخواهید کاشت مو را در نظر بگیرید. جراحی کاشت مو به خودی خود خطر پایینی دارد، نسبتاً ایمن است و کمترین میزان عوارض را دارد. با این حال، این یک واقعیت پذیرفته شده است که هیچ روش علمی پزشکی بدون هیچ گونه خطر احتمالی عوارض وجود ندارد. این عارضه ممکن است به شکل درد، خارش، نارضایتی مربوط به نتیجه عمل، یا عارضه جراحی به شکل عفونت، کنده شدن زخم یا نکروز پوست باشد. مشاوره ناکافی باعث افزایش نارضایتی می‌شود. معاینه نادرست عوارض را افزایش می‌دهد و سابقه پزشکی ناقص و سابقه آلرژی خطر را در حین جراحی افزایش می‌دهد. اطلاع و آگاهی درست از عوارض کاشت مو در زنان به شما در تصمیم گرفتن برای انجام کاشت مو کمک می‌نماید. برای افزایش آگاهی خود در این زمینه با ما همراه باشید.

مقدمه‌ای بر کاشت مو زنانکاشت مو برای زنان بدون عوارض

جراحی کاشت مو به جراح این امکان را می دهد که موهای سالم روی سر شما را به مناطقی با موهای نازک منتقل کند. امروزه، به لطف پیشرفت چشمگیر علمی در زمینه کاشت مو، می‌توان نتایجی طبیعی به دست آورد. اکثر جراحان در حال حاضر موهای سالم را چند بار پیوند می‌زنند. این کار موهای عروسکی غیرطبیعی را که بیماران در دهه ۷۰ و ۸۰ می‌دیدند، از بین می‌برد. در آن زمان، بخش‌هایی از مو به نام پلاگ‌های مو در ناحیه نازک شدن قرار داده شد. با گذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی، پزشکان از شاخه‌های مو برای انتقال استفاده کردند. بهبود در ایجاد خط مو و قرار دادن موها در نواحی نازک شده نیز به ایجاد نتایجی طبیعی کمک می‌کند. به لطف این پیشرفت‌ها، نتایج می‌توانند آنقدر طبیعی به نظر برسند که حتی یک آرایشگر نیز نمی‌تواند بگوید شما کاشت مو را انجام داده‌اید.

البته باید در نظر بگیرید که نتایج تا حد زیادی به جراح انتخابی شما بستگی دارد. در حالی که این پیشرفت‌ها نتایجی طبیعی به بیماران ارائه می‌دهند، نتیجه هنوز تا حد زیادی به جراح انتخابی شما بستگی دارد. بهتر است شما پزشکی را انتخاب کنید که ریزش مو را و علل آن را به درستی درک کند و به طور مرتب کاشت مو را انجام دهد و از تجربه خوبی برخوردار است. چرا که مهارت و تجربه پزشک از مهمترین دلایل کسب نتایج مطلوب کاشت مو می‌باشند.

متخصصان پوست در شرایطی که پوست، مو و ناخن ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند، تخصص دارند، بنابراین آنها اطلاعات زیادی در مورد ریزش مو دارند. بسیاری نیز کاشت مو برای زنان انجام می‌دهند و می‌توانند به شما بگویند که آیا شما کاندید مناسبی برای کاشت مو هستید یا خیر.

چه زنانی کاندیدای مناسب برای کاشت مو هستند؟

آیا شما یک زن ۲۰ ساله هستید که ریزش مو دارید؟ برای بهترین نتایج، ممکن است از شما خواسته شود که برای کاشت مو صبر کنید و درمان را با داروی ریزش مو شروع کنید.

زنان از هر نژاد می‌توانند کاندیدای خوبی برای کاشت مو باشند. باید بدانید که برای کاشت مو به دو چیز نیاز دارید.

• به اندازه کافی موهای سالم روی سر شماست که می‌توان آن را به ناحیه‌ای که به مو نیاز دارد پیوند زد.
  • توانایی رشد مو در ناحیه نازک پوست سر شما.

در طی مشاوره با متخصص پوست، می‌توانید متوجه شوید که آیا از هر دو گزینه برخوردار هستید یا خیر. در زمان مشاوره یک متخصص پوست یک معاینه کامل پوست سر شما را انجام می دهد. همچنین برای اینکه بفهمید چرا ریزش مو دارید، ممکن است نیاز به آزمایش خون نیز داشته باشید. این موضوع می تواند مواردی را در بدن شما که ممکن است باعث ریزش مو شود بررسی کند. برخی از بیماران به روشی به نام بیوپسی پوست سر نیاز دارند. اگر معاینه و آزمایشات نشان دهد که شما کاندید مناسبی برای کاشت مو هستید، متخصص پوست می‌تواند به شما بگوید که چه نتایجی را می توانید انتظار داشته باشید.

بانوان و خانم‌های گرامی که نیاز به مشاوره دارند می‌توانند از طریق فرم زیر برای دریافت مشاوره عوارض کاشت مو در زنان اقدام کنند. مشاورین ما در ترانسپلنت، معتبرترین مرکز کاشت مو شهرک غرب، زیر نظر کلینیک ماه زر با توجه به شرایط شما بهترین مشاوره را به شما ارائه خواهند داد.

در حین کاشت مو زنان چه اتفاقی می‌افتد؟

برای بررسی عوارض کاشت مو در زنان بهتر است بدانید در حین کاشت چه اتفاقی می‌افتد! شما می‌توانید انتظار داشته باشید که کاشت مو بین ۴ تا ۸ ساعت طول بکشد. اگر مناطق تحت درمان وسعت بیشتری دارند، ممکن است لازم باشد روز بعد مجددا چند ساعت جهت تکمیل پروسه درمان نیز مراجعه کنید.

اکثر بیماران در طول کل جراحی بیدار می‌مانند و فقط به بیهوشی نیاز دارند که پوست سر را بی حس‌کند. برخی از بیماران نیز برای کمک به آرامش، یک آرام بخش خفیف مصرف می‌کنند.

عمل کاشت مو معمولا بین ۴ تا ۸ ساعت طول می‌کشد. جراحی با برداشتن موهای سالم توسط متخصص پوست شروع می‌شود. برای اینکه نتایج طبیعی به شما بدهد، متخصص پوست شما ممکن است موهای سالم را با بریدن نواری از پوست با موهای سالم از روی پوست سر شما یا برداشتن تک تک موها از بین ببرد. گزینه دوم زمان بیشتری را می‌طلبد، اما از باقی ماندن جای زخم طولانی و باریک روی پوست سر جلوگیری می‌کند. این روش می تواند مفید باشد اگر موهای کوتاه تراشیده مانند کوتاهی وزوز را ترجیح می‌دهید.

قبل از اینکه جراح بتواند موها را پیوند بزند، تکنسین‌ها باید موهای برداشته شده را آماده کنند و جراح باید پوست سر شما را برای پیوند آماده کند. بسته به تعداد موهایی که باید کاشته شوند، ۲ تا ۳ عضو تیم کاشت مو ممکن است به قرار دادن موهای سالم در ناحیه‌ای که به مو نیاز دارد کمک کنند. پس از کاشت تمام موها، پوست سر شما پانسمان می‌شود و دستورالعمل‌‌هایی برای مراقبت در منزل به شما داده می‌شود.

کاشت با موی کم پشت امکان پذیر است؟ کاشت مو برای موهای کم پشت

خانم‌ها چه زمانی نتایج کاشت مو را می‌بینند؟

اکثر بیماران بین ۶ تا ۹ ماه پس از جراحی نتایج را مشاهده می‌کنند. برای برخی از بیماران ۱۲ ماه طول می‌کشد. مهم است که بدانید بین ۲ تا ۸ هفته پس از جراحی، موهای کاشته شده می‌ریزند. این امر طبیعی است. در ماه سوم، موها ممکن است نازک‌‌تر از قبل از پیوند به نظر برسند. باز هم این موضوع طبیعی است. دارو می‌تواند به شما در حفظ نتایج کمک کند. برای به دست آوردن بهترین نتایج از کاشت مو، متخصص پوست ممکن است دارویی را برای درمان ریزش مو توصیه کند. دارو کمک می کند زیرا ریزش و نازک شدن مو حتی پس از کاشت مو می‌تواند ادامه یابد.

دارو می‌تواند از ریزش و نازک شدن موهای جدید جلوگیری کند یا این روند را کند نماید. با انجام این کار، می توانید نتایج طبیعی خود را برای سال های آینده حفظ کنید.

ادامه مطلب  مراقبت های بعد از کاشت مو

معایب کاشت مو در زنان چیست؟

شایع‌ترین عارضه جانبی پس از کاشت موی زنان جای زخم است و با هیچ روشی نمی‌توان از آن جلوگیری کرد. سایر عوارض کاشت مو که عمدتا عوارض جانبی بالقوه هستند به شرح زیر می‌باشد.

• عفونت‌ها
  • پوسته یا تخلیه چرک در اطراف محل‌های جراحی.
  • درد، خارش و تورم پوست سر.
  • التهاب فولیکول‌های مو ( فولیکولیت ).
  • خون ریزی.
  • از دست دادن حس اطراف محل‌های جراحی.
  • نواحی قابل مشاهده مو که با موهای اطراف مطابقت ندارند یا به طور محسوسی نازک‌تر هستند.

کاشت مو در زنان

بعلاوه داروهایی که برخی از متخصصین برای تحریک رشد مو پس از جراحی تجویز می‌نمایند دارای عوارضی است که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. داروهای شایع شامل ماینوکسیدیل و پروپشیا می‌باشند که بیشترین تجویز پس از جراحی کاشت مو را دارند. این داروها می‌توانند عوارض جانبی زیر را داشته باشند.

• پوست سر تحریک شده
  • درد قفسه سینه
  • ضربان قلب نامنظم
  • تورم دست، پا یا سینه
  • اختلال عملکرد جنسی

بررسی دقیق مطالعات در زمینه عوارض کاشت مو در زنانعوارض کاشت مو در زنان چیست؟

به طور دقیق معایب کاشت مو برای زنان را بخواهیم در نظر بگیریم، با بررسی مطالعات جدید و بررسی پزشکی زنانی که کاشت مو را انجام داده‌اند می‌توان گفت عوارض موردی که در بررسی بیماران در ۱۰ سال اخیر گزارش شده است شامل موارد زیر است.

• فولیکولیت: فولیکولیت در ۲۰۳ مورد از زنان مشاهده شده است. فولیکولیت عبارت است از التهاب و عفونت فولیکول مو که معمولا به شکل جوش است. علائم فولیکولیت شامل دانه های برجسته و ملتهب قرمز، صورتی یا سفید رنگ اطراف ناحیه خروج مو از پوست است که معمولا دردناک می باشد.
  • ادم: ادم صورت پس از کاشت مو در 18 زن درمان یافته در زمینه کاشت مو مشاهده شده است. به دلیل مواد و روش هایی که برای کاشت مو استفاده می شود، ممکن است پس از جراحی مقداری تورم در پوست سر، پیشانی و ناحیه اطراف چشم ایجاد شود. این تورم مانند قرمزی و التهاب تا حدودی طبیعی است که باید پس از گذشت چند روز کاهش یابد. ولی اگر این تورم ادامه دار باشد مشکل ساز می شود.
  • کلوئید: ایجاد کلوئید (گوشت اضافه) در یک بیمار مشاهده شده است و این پدیده بسیار نادر است. کلوئید یک عارضه پوستی است که در آن مقدار بیش از اندازه زیادی از کلاژن در یک جا انباشته شده و باعث ایجاد یک اسکار برجسته می‌ شود.
  • افلوویوم: افلوویوم ناحیه دهنده در یک مورد مشاهده شد و سه بیمار افلوویوم ناحیه گیرنده را نشان دادند. افولیوم یک جنبه عمومی آلوپسی آندروژنتیک است و مسئول بیشتر تغییرات زیبایی اولیه در حین ریزش مو است. به سخنی دیگر در اوایل پدیده طاسی کم پشت شدن مو به دلیل باریک شدن (مینیاتوری شده) ساقه های مو است و نه از دست دادن واقعی مو بدون توجه به تکنیک، یک جنبه غیر قابل اجتناب جراحی پیوند این است که موهای بیمار در داخل ناحیه پیوند و اطراف آن دارای شانس ریختن در نتیجه این پدیده مینیاتوری شدن هستند.

لکه‌های نکروز جزئی در ناحیه گیرنده در ۳ بیمار دیده شده است. بی‌حسی و حساسیت مفرط در ناحیه گیرنده و یا اهداکننده در ۱۸ مورد از بیماران مشاهده شده است. ۲۶ بیمار از نتایج راضی نبودند و ۵ مورد ریزش جزئی موهای کاشته شده را نشان دادند. به طور کلی، عوارض جدی یا تهدید کننده زندگی صفر بود، اما درصد کل عوارض جزئی ۰.۱۰٪ گزارش شده است.

جستجو مرتبط کاربران:

اولین نفر باشید که به این مقاله امتیاز می دهید .

1. سلام دکتر جانم ۶ماهه که کاشت ترکیبی انجام دادم خیلی راضی هستم موهام در اومده و خیلی راضیم .اعتماد به نفسم دارم و کیف میکنم تو اینه نگاه میکنم .واقعا ممنون❤❤❤❤❤

2. من ۱۹ سالمه و از ۱۹ سالگی موهام کم پشت شده و احساس میکنم داره ریزش میکنه هر وقت که خودمو تو آینه میبینم احساس خجالت میکنم و دور پیشانیم کمی خالی شده و موهام هم کم پشت و نازک شده پدرم هم موهاش کمی تاس هست و برادرم هم کمی تاس شده نمیدونم چیکار کنم درمانی براش وجود داره؟ یا نمیشه کاریش کرد.

1. با سلام ممکن است ارثی باشه و از زمان درمان خیلی گذشته باشه. برای مشاوره بهتر با ما تماس بگیرید تا نوبت معاینه به شما داده شود.

3. سلام
    ۲۴ سالمه پسرم
    موهام خیلی پرپشت بود به حدی که آرایشگاه میرفتم میگفت چه قدر موهات پرپشته؟ تابستون ۹۹ ریزش موی زیادی داشتم
    چند بار تراشیدم اما حاصل نشد متخصص پوست و مو رفتم بازم همینطور اما دکتر گفت ژن طاسی نداری
    تا اینکه همیشه میریزه اما موهای ریز و نازکی هست که به خودی خود میریزه آزمایش دادم همش خوب بود به جز یکیش که از حد عادی بیشتر بود آزمایش So4 DHEA
    نزدیک به ۱۳ ساله خودارضایی میکنم هیچ توقفی نداشتم تاحالا
    یعنی میشه ریزش موی سرم از خود ارضایی باشه؟
    اگر هم باشه چقه قدر زمان میبره تا بدنم به حالت طبیعی برگرده و موهام باز پرپشت بشه؟ لطفا زود تر پاسخ بدید مچکرم از سایتتون

4. سلام
    من ریزش مو را در سرم نمی بینم اما موهای قسمت جلوی سرم کم پشت و نازک شده

1. اگر کاندید کاشت نباشید بهترین راه مزوتراپی و کربوکسی است. با ما تماس بگیرید.

5. ایا مو های که در اثر خود ارضایی ریخته و اسیب دیده اند با ترک آن به حالت عادی برمیگردند و دوباره شروع به رشد میکنند؟

1. با سلام بله! اما ممکن است ضعیف شدن موی شما به این علت نباشد. پیشنهاد می کنیم از مزو مو استفاده کنید.

6. سلام، ممنون از مطلب خوبتون. میخواستم بدونم لیفت صورت با نخ درد هم داره؟

1. سلام. با بی حسی کامل و بدون درد انجام می‌شود.