۸۰۶۰۹۰۲ ۰۹۱۲

مشاوره واتساپ

٠٧٩٠ ٧٣٠ ٠٩١٢

مشاوره ۲۴ ساعته

راهنمایی های پس از کاشت مو

راهنمایی های پس از کاشت مو؛ همانطور که می‌دانید کاشت مو عمل زیبایی حساسی می‌باشد. از این رو به مراقبت‌های زیادی نیاز دارد. ما در این مقاله نکات و راهنمایی های پس از کاشت مو را برای شما بازگو می‌کنیم. تا شما نتیجه بهتر و رضایت‌بخش‌تری را پس از کاشت بگیرید.

خواهشمندیم قبل از هر اقدامی مطالب مندرج در این مقاله را که توسط مشاورین کلینیک ترانسپلنت، بهترین مرکز کاشت مو در تهران، گردآوری شده است با دقت فراوان مطالعه نمائید.

راهنمای پس از کاشت مو

راهنمایی های پس از کاشت مو شامل توصیه‌های پزشکی و مراقبتی است که شما بایست نسبت به رعایت آنها کوشا باشید. مواردی که شما باید بعد از کاشت مو را عایت کنید به شرح زیر هستند.

  • هنگام سوار و پیاده شدن از اتومبیل مراقب باشید تا سر شما به جایی برخورد نکند.
  • حداقل تا ۵ روز بعد از کاشت مو، شبها بصورت نیمه نشسته و با زوایه ۴۵ درجه بخوابید. از دراز کشیدن بصورت کاملا افقی حدا بپرهیزید. این کار به جلوگیری از تورم احتمالی کمک شایانی خواهد کرد.
  • تا ۱۴ روز پس از عمل کاشت به هیچ عنوان از نوشیدنی­‌های الکلی و دخانیات استفاده نکنید.
  • تا ۱۴ روز منطقه کاشته شده را لمس نکرده و نخارانید. در صورت بروز خارش از قرص سیتریزین استافده کنید.
  • تا ۱۴ روز پس از عمل کاشت، از پوشش دکمه دار استفاده کنید. از پوشیدن لباس‌هایی با یقه تنگ جدا خودداری کنید.
  • تا ۱۴ روز پس از عمل کاشت مو، سر خود را خم نکنید. زیرا باعث ایجاد کشیدگی در پشت سر شده که باعث ایجاد اسکار در محل برداشت خواهد شد.
  • تا ۶ ماه از رفتن به استخر جدا بپرهیزید. زیرا کُلُر موجود در آب استخر، مانع از رشد کامل موهای کاشته شده می­‌گردند.
  • تا ۱۴ روز پس از عمل کاشت، موهای سر خود را کوتاه نکنید.
  • تا ۶ ماه از رنگ کردن موهای خود جدا خودداری نمائید.

در ادامه راهنمای پس از کاشت مو به بررسی مواردی خواهیم پرداخت که انجام آن نتیجه بهتری را برای کاشت انجام شده شما به ارمغان خواهد آورد.

معرفی داروهای پس از کاشت مو

  • آنتی بیوتیک تجویز شده ( آمپول و کپسول ) را طبق دستور و منظم تا آخرین عدد مصرف شود.
  • لطفا تا ۱ هفته پس از عمل مصرف داروهای زیر را متوقف کنید چون ممکن است باعث خونریزی شود. (آسپیرین- پروفن- ناپروکسن و ایندومناسین)
  • پس از اتمام داروهای نسخه اول، دیگر نیازی به تمدید این نسخه نیست.
  • استفاده از داروهای نسخه دوم را حتما از روز چهاردهم شروع کنید. مصرف آن را حداقل ۲ دوره ادامه دهید.
  • پس از اتمام داروهای نسخه اول، دیگر نیازی به تمدید این نسخه نیست.
  • استفاده از داروهای نسخه دوم را حتما از روز پانزدهم شروع کنید. مصرف آن را حداقل ۱ دوره ۵ ماهه ادامه دهید.

بعد از کاشت چه داروهایی مصرف کنیم؟ داروهای بعد از کاشت مو

پانسمان بعد از کاشت مو

در این قسمت از راهنمایی های پس از کاشت مو بیایید کمی در رابطه با پانسمان کاشت صحبت کنیم؛ ۲۴ ساعت بعد از عمل، می­‌توانید پاسمان را باز کنید و دیگر نیازی به تمدید پانسمان نیست. در صورتیکه احساس می­‌کنید پانسمان به زخم پشت سر چسبیده است آنرا با سِرُم شستشو مرطوب نموده و به آرامی آنرا از روی زخم جدا نمائید.

اگر روی سر هم پانسمان دارید بعد از ۲۴ ساعت با مراجعه به کلینیک ماه زر، باز کردن آن را به تیم پزشکی ما بسپارید. در غیر اینصورت حتما قبل از اقدام به تعویض آن روی پانسمان، سِرُم شستشو ریخته و حداقل ۳۰ دقیقه صبر کنید تا اگر پانسمان به موهای کاشته شده چسبیده است از آن جدا گردد و سپس به آهستگی اقدام به برداشتن پانسمان کنید. این کار را بسیار با حوصله انجام دهید تا موهای کاشته شده به پانسمان نچسبد و از سر جدا نشود.

ادامه مطلب  معایب کاشت مو به روش fit چیست؟

شستشو و مراقبت از محل برداشت و کاشت مو

یکی دیگر از موارد قابل ذکر در راهنمایی های پس از کاشت مو توصیه به شستشو و مراقبت از محل برداشت و کاشت است؛ پس از گذشت ۱۴ ساعت از عمل کاشت مو بیاد شستن این منطقه را به صورت ملایم شروع کنید، به گونه­‌ای که گره­‌های نخ بخیه در محل بُرش باز نشود. نحوه انجام این شستشو در قسمت بعدی کاملا توضیح داده شده است.

بعد از شستشو، روی محل برداشت و بخیه، به آرامی پُماد Mupiroein را بزنید و این کار را تا ۷ روز، روزی ۱ بار ادامه دهید. بخیه­‌های این ناحیه، بخیه زیبایی بوده و قابل جذب نیستند و پس از ۱۱ الی ۱۴ روز باید کشیده شود. برای انجام کار بهتر است به مجموعه مدرن مراجعه کنید. یا در صورتیکه این امکان وجود نداشت می‌توانید با مراجعه به نزدیکترین بیمارستان و درمانگاه معتبر نزدیک محل سکونت خود، این کار را انجام دهید.

طریقه شستشوی منطقه کاشت شده

تا ۴۸ ساعت بعد از عمل نباید منطقه کاشته شده را بشوئید. برای شستشوی منطقه کاشته شده، ۲ عدد اسپری آب پاش تهیه کرده در یکی شامپو بچه را با آب ولرم رقیق کنید و از فاصله ۳۰ سانتیمتری روی محل کاشته شده، اسپری نموده و پس از چند دقیقه با آب پاش دوم که محتوای آن فقط آب است، محل کاشت را بشوئید.

این روش را تا ۱۴ روز ادامه دهید. لطفا به هیچ وجه تا ۱۴ روز منطقه­‌ی کاشت شده را لمس نکنید و برای خشک کردن آن از حوله و سشوار استفاده نکنید. لطفا تا ۳ ماه از شامپو بچه جهت شستشو، استفاده کنید.

جلوگیری از تورم و کبودی بعد از کاشت

گاهی ممکن است در برخی از بیماران تورم و کبودی رخ دهد که کاملا طبیعی است و این تورم بدون درد می­‌باشد. مقدار تورم با توجه به نوع و درصد حساسیت پوست بیماران، متفوات است و حتی ممکن است در برخی از افراد رخ ندهد و در برخی حتی منجر به بسته شدن چمش‌ها شود.

در صورت بروز تورم هیچ جایی برای نگرانی نیست و نهایتا ظرف مدت ۷۲ ساعت از بین خواهد رفت. بروز تورم هرگز به کیفیت و نوع تکنیک کاشت مو بستگی ندارد. شایان ذکر است که تورم به هیچ عنوان تاثیری در روند کاشت و رویش مجدد موهای کاشته شده نخواهد داشت. برای رفع این مشکل می‌­توانید از مایعات زیاد ( بخصوص از آب کرفس و یا آناناس طبیعی) استفاده نمائید.

دیگر عوارض کوتاه مدت کاشت مو کدام‌اند؟ عوارض کاشت مو

راهنمای جلوگیری از ریزش موی کاشت شده

یکی از مهم‌ترین مسائل در راهنمایی های پس از کاشت مو، توصیه‌های جلوگیری از ریزش مو می‌باشد. ریزش موهای کاشته شده ، ممکن است از روز دهم شروع گردد که این امر کاملا طبیعی بوده و این ریزش ممکن است تا آنجایی ادامه پیدا کند که تمامی موهای کاشته شده بریزند.

در روند ریزش، فقط ساقه موی کاشته شده دچار ریزش شده و ریشه­‌ی  مو در پوست باقی میماند و به حالت خواب یا استراحت می‌­رود. این ریزش به این دلیل است که هنگامی که ریشه‌­های مو جابجا می­شوند، دچار شُک شده و ساقه خود را کامل از دست می­‌دهند. بنابراین به هیچ عنوان جایی برای نگرانی وجود ندارد و ریشه موهای کاشته شده در زیر پوست شما محفوظ هستند.

چرا موها می‌ریزند؟ علت ریزش مو

رویش مجدد موهای کاشته شده

فولیکول­‌های (ریشه یا پیاز مو) کاشته شده در مو، تقریبا از اواخر ماه چهارم شروع به رشد مجدد کرده و ممکن است کامل شدن روند رشد تمامی فولیکول­‌ها، ۹ الی ۱۲ ما به طول بی‌انجامد، پس تا رشد کامل، شکیبایی فرمائید.

قبل از رشد موها، ممکن است جوش‌­هایی روی مو بوجود آیند. یا دلمه‌­های ریزی روی آن بسته شود که ظرف ۷ تا ۱۰ روز از بین خواهند رفت. در صورت مشاهده پوسته روی منطقه کاشته شده، لطفا آن را با روغن بادام تلخ چرب کنید.

در مجموعه تخصصی پوست و موی مُدرن پیوند مو در حد یک عمل سرپایی و بدون بی‌هوشی انجام شده و تمامی تلاش متخصصین ما بر این است که کاشت موی طبیعی بدون هیچگونه عوارض کوتاه مدت و یا بلند انجام شود.

ادامه مطلب  علت ریزش مو چیست؟

راهنمای ورزش پس از کاشت مو

  • تا ۱۴ روز پس از عمل کاشت مو، لطفا هیچگونه فعالیت ورزشی انجام ندهید.
  • بعد از ۱۲ روز می­توانید پیاده­روی سبک انجام دهید.
  • لطفا تا ۴۲ روز از ورزش سنگین ( شنا، فوتبال، بدنسازی، آفتاب گرفتن ) جدا پرهیز کنید.
ادامه مطلب  تا چه زمانی بعد از کاشت مو نباید سیگار کشید؟

فولیکولیت پس از کاشت مو چیست؟

گاهی اوقات ممکن است در ناحیه کاشته شده جوش دیده شود. که نشانه تلاش ساقه برای بیرون امدن از پوست می­‌باشد. که در این صورت باید جوش­‌ها پس از ۲ ماه تخلیه شوند. قبل از این مدت به هیچ عنوان نباید این جوش‌­ها تخلیه شوند.

نسخه‌های دارویی در راهنمای پس از کاشت مو

همانطور که گفتیم پس از کاشت مو شما مستلزم به استفاده از برخی دارو‌ها هستید! به همین جهت در ادامه مقاله راهنمایی های پس از کاشت مو قصد داریم تا دو نمونه نسخه دارویی و طریقه استفاده از آن را برای شما شرح دهیم. در مرحله اول با نسخه شماره ۱ که متداول ترین نسخه دارویی پس از کاشت مو است، شروع خواهیم کرد.

 

از روز اول تا روز چهاردهم

نسخه اول داروهای مورد نیاز بعد از کاشت مو

 

روزی یک عدد بح­ها میل شود……………………………………………………………………………….N=2                   Tab: Citirizine10در مواقع احساس درد هر 8 ساعت، 1 عدد میل شود……………………………………………….N=10    Tab: Acetaminophen Codeineهر 6 ساعت 1 عدد میل شود……………………………………………………………………………….. N=30                        Cap: Cefalexin500در مواقع احساس بی­خوابی 1 عدد میل شود………………………………………………………….N=10                       Tab: Alprazolam0.5به مدت 7 روز، روی بخیه و محل برداشت (که به صورت نقطه نقطه است) و زده شود…N=2                       Pom=Mupirocinدر مواقع درد هر 8 ساعت، 1 عدد استفاده شود………………………………………………………N=10 Supp: Diclofenace100 for rectal useهر 12 ساعت، 1 عدد تزریق شود………………………………………………………………………….N=2                  Amp= Cafazoline1 grروغن بادام تلخ………………………………………………………………………………………………….N=2                        Bitter Almond Oilاز روز پنجم، روغن بادام تلخ را روی قسمت­هایی از مو، که کاشت انجام شده چکانده شود و پوسته پوسته شدن جلوگیری شود.برای جلوگیری از تورم و تسریع روند بهبودِ زخم­هایتان، هر 8 ساعت،   Cap: Bromelain500GDU    (Anaheal)      N=601 عدد تا 20 روز میل شود.   

بالشت پشت گردنی تا ۱۴ شب به هنگام خواب و استراحت پُشت سر گذاشته شود.

 

از روز پانزدهم به بعد

نسخه دوم داروهای مورد نیاز بعد از کاشت مو

 

Pom: Avene Cicalfate Anti Scar Repair Cream                                                          N=2Tab: Cystin B6                                                                                                             N=240Tab: Anacaps                                                                                                              N=120Amp: Biotin Bepanthen Ampoule                                                                    N=6,   N=6Sol: Minoxidil Foam                                                                                                       N=2

 

نحوه استفاده از داروهای نسخه دوم به چه شکل است؟

 کاشت مو در مجموعه تخصصی پوست و مو و زیبایی مدرن به روش­ه‌ای گوناگونی انجام می­‌شود. چنانچه برای کاشتِ موی شما از روش جراحی انجام شده است و پشت سر خود محل بخیه دارید، از روز پانزدهم، پماد Ciacalfade Aven روزی یکبار، تا ۳ ماه روی محل بخیه زده شود تا اثر بخیه از بین برود. (چنانچه در پشتِ سر، بخیه ندارید، نیازی به استفاده از این پُماد ندارید).

قرص cystin B6، از روز پانزدهم به مدت ۲ ماه، ۲ عدد صبح، ۲ عدد شب میل گردد. بعد از اینکه قرص­‌های cystin B6 به اتمام رسید. مصرف قرص‌های Anacaps را شروع کرده و ۱ عدد صبح و یک عدد شب از آن میل نمائید و این کار را ۲ ماه ادامه دهید. بعد از اتمام قرص­های Anacaps، به مدت ۶ هفته، هفته‌­ای ۲ عدد، ۱ عدد از آمپول بابوتن (Biotin) و ۱ عدد آمپول بپانتِن (Bepanthene) ، را بدون اینکه با هم ترکیب شوند، بصورت عضلانی تزریق نمائید. مصرف این آمپول­‌ها ۶ هفته به طول خواهد انجامید.

بعد از اتمام این آمپول­‌ها، ۲ ماه استراحت کرده و این دوره ۶ ماهه را دوباره شروع کنید.

ماینوکسیدیل فوم ۵% را روزی ۳ الی ۴ پاف روی کل سر زده شود و اگر از محلول ماینوکسیدیل استفاده می­کنید روزی ۳۰ الی ۴۰ قطره روی کل سر چکانده و ماساژ دهید و این کار را تا ۹ ماه ادامه دهید. در صورت بروز حساسیت با ما تماس حاصل فرمائید.

مراقبت­‌های کلی پس از کاشت مو

  • هنگام سوار و پیاده شدن از اتومبیل مراقب باشید تا سر شما به جایی برخورد نکند.
  • حداقل تا ۵ روز بعد از کاشت مو، شب ها بصورت نیمه نشسته و با زوایه ۴۵ درجه بخوابید. از دراز کشیدن بصورت کاملا افقی حدا بپرهیزید. این کار به جلوگیری از تورم احتمالی کمک شایانی خواهد کرد.
  • تا ۱۴ روز پس از عمل کاشت به هیچ عنوان از نوشیدنی­ های الکلی و دخانیات استفاده نکنید.
  • تا ۱۴ روز منطقه کاشته شده را لمس نکرده و نخارانید. در صورت بروز خارش از قرص سیتریزین استافده کنید.
  • تا ۱۴ روز پس از عمل کاشت، از پوشش دکمه دار استفاده کنید. از پوشیدن لباس هایی با یقه تنگ جدا خودداری کنید.
  • تا ۱۴ روز پس از عمل کاشت مو بدون جراحی، سر خود را خم نکنید. زیرا باعث ایجاد کشیدگی در پشت سر شده که باعث ایجاد اسکار در محل برداشت خوهد شد.
  • تا ۶ ماه از رفتن به استخر جدا بپرهیزید. زیرا کُلُر موجود در آب استخر، مانع از رشد کامل موهای کاشته شده می­گردند.
  • تا ۱۴ روز پس از عمل کاشت، موهای سر خود را کوتاه نکنید.
  • تا ۶ ماه از رنگ کردن موهای خود جدا خودداری نمائید.

کاشت در کلینیک ماه زر

با توجه به اینکه تمام مشکلات و پرسش‌های احتمالی شما عزیزان پیش­بینی شده و در راهنمایی‌­های پس از کاشت پاسخ داده شده است، خواهشمندیم مطالب فوق را با دقت مطالعه فرمائید.

در صورت بروز هر گونه سوالی که پاسخ آنها را در این برگه­‌ها نیافتید می‌­توانید در هر ساعت از شبانه‌­روز با گروه پشتیبانی بعد از عمل مجموعه مُدرن  ما در شهرک غرب تهران تماس بگیرید.

[ مشاوره و راهنمایی ۲۴ ساعته ]

09127300790

در پایان، از اینکه مجموعه تخصصی پوست و مو و زیبایی ماه زر را انتخاب نموده‌­اید، بسیار سپاسگزاریم و امیدواریم که متفخر به این باشیم که توانسته‌­ایم لحظات و خاطره خوشی را برای شما عزیزان در این مجموعه، رقم زده باشیم.

با به اشتراک­‌گذاری تجربه حضور خود در مجموعه تخصصی ماه زر، می­توانید از سایر خدمات این مجموعه با تخفیف ویژه استفاده نمائید. پیشنهادات و انتقادات شما عزیزان، ما را در خدمت‌­رسانی هر چه بهتر و شایسته‌­تر، به شما سروران گرامی، یاری می‌­کند.

جستجو مرتبط کاربران:

اولین نفر باشید که به این مقاله امتیاز می دهید .

10 پاسخ

  1. کف سرم بعد از کاشت پوسته شد اما مدتی طول نکشید مشاوره رایگانی که بعد از کاشت داشتم کمک کرد زودترم خوب بشه

  2. چطور می تونم از هزینه کاشت مو به روش پلاس کلینیک کلینیک مو و ابرو ماه زر
    با خبر بشم ؟

    1. با مشاورین ما تماس بگیرید تا بروزترین قیمت را به شما بدهند.

  3. سلام اقای دکتر متد تزریق بوتاکس توی کلینیک شما با بقیه جاها متفاوته؟

    1. تزریق بوتاکس همه چا به یک شکل انجام می‌شود. این اصولی یا غیر اصولی بودن تزریق متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و دریافت تخفیف؛ ویژه مقاله راهنمایی های پس از کاشت مو

تلگرام-کلینیک-مو-ابرو-ماه زر

مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

ما را درشبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

آپارات کاشت مو و ابرو ماه زر

اینستاگرام کاشت مو و ابرو ماه زر

یوتیوب مرکز مو و ابرو زیر نظر کلینیک ماه زر

Call Now Buttonمشاوره رایگان(کلیک کنید)
کاشت مو میکروگرافت کاشت ابرو در یک جلسه قبل و بعد کاشت مو قبل و بعد کاشت ابرو