۸۰۶۰۹۰۲ ۰۹۱۲

مشاوره واتساپ

٠٧٩٠ ٧٣٠ ٠٩١٢

مشاوره ۲۴ ساعته

پیوند مو چیست؟ تمامی نکات و انواع آن

پیوند مو چیست؟

پیوند مو چیست؟

پیوند مو چیست؟ همانطور که روز به روز روش‌های جراحی زیبایی پیش می‌رود، ” پیوند مو ” به عنوان روشی نسبتاً آسان شناخته می‌شود. کاشت مو بدون بیهوشی عمومی، کاشت مو بدون جراحی، کاشت مو بدون عوارض تمامی این گزینه‌های گفته‌شده در بهترین مرکز کاشت مو در تهران ارائه می‌شود. در پیوند مو استخراج واحد فولیکولی تنها به دلیل سهولت بازیابی این سلول که با زمان بسیار کم انجام می‌شود، بسیار موردعلاقه افراد زیادی قرار گرفته است. بااین‌وجود، چند نکته وجود دارد که باید در مورد پیوند مو بدانید.

 

جراح به‌احتمال زیاد به شما توصیه می‌کند تا مدتی پس از کاشت مو بدون جراحی از فعالیت‌های بدنی خودداری کنید. به‌طورکلی سعی کنید دو هفته از فعالیت‌های خاصی که به بهبودی کمک نمی‌کنند، خودداری کنید. به‌عنوان‌مثال، توصیه می‌کند فقط برای مدت طولانی کار سنگین انجام ندهید که گردش خون در سر شما زیاد نشود، همچنین ترجیحاً از ورزش‌هایی که منجر به تعریق شدید می‌شود دوری کنید.

در طول پیوند مو، جراح فولیکول‌ها را از ناحیه متراکم مو، مانند پشت سر که به آن ناحیه اهداکننده می‌گویند برمی‌دارد، سپس فولیکول‌ها را در شکاف‌های کوچکی در ناحیه آسیب‌دیده پوست سر پیوند می‌زنند. دو نوع اصلی پیوند مو وجود دارد:

  • پیوند مو واحد فولیکولی ( FUT )
  • استخراج واحد فولیکولی ( FUE )

پیوند مو چیست؟

دو روش پیوند مو که در مورد کاشت مو مورد استفاده قرار می‌گیرد، پیوند واحد فولیکولی ( FUT ) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) است. FUT شامل برداشتن نواری از بافت در ناحیه اهداکننده تعیین شده شما است که این ناحیه بخیه زده می‌شود. بخش برداشته شده از پوست سر به دقت در واحدهای فولیکولی منفرد (FU) جدا می‌شود و تمامی این مراحل باید با دقت بالا انجام شود.

جراحی FUT یک اسکار خطی نسبتاً کوچک در ناحیه اهداکننده بر جای می‌گذارد که اغلب می‌تواند با کوتاه کردن موی درجه پایین پنهان شود، زمانی که جراح آن را به خوبی انجام دهد و بافت با فیزیولوژی بیمار مطابقت داشته باشد. FUT به‌طور سنتی همیشه برای بیماران مبتلا به طاسی گسترده و افرادی که نیاز به جلسات بیشتری برای پیوند مو دارند، مناسب‌ترین راه تلقی می‌شود.

با FUE، واحدهای فولیکولی به صورت جداگانه با استفاده از ابزارهای تخصصی استخراج می‌شوند و تکنیک بسیار جذاب‌تری محسوب می‌شود. زیرا, هرگونه اسکار در ناحیه بافت اهداکننده به صورت نواری برداشته نمی‌شود. بااین‌حال، هنوز باید انتظار داشته باشید که بعد از پیوند مو جای زخم وجود داشته باشد. این اصلاً مهم نیست که شما و جراحتان کدام روش پیوند زدن مو را ترجیح می‌دهید. در اصل پس از استخراج، واحدهای فولیکولی با استفاده از سوزن یا جراحی به محل پیوند منتقل می‌شوند. این کار باید به موقع انجام شود، به همین دلیل است که جراح به کمک تکنسین های بسیار آموزش دیده و متعهد نیاز دارد.

جراح با ایجاد برش‌های دقیق ریز در پوست سر شما برای کاشت موها شروع می‌کند. اگر این کار به درستی انجام نشود ممکن است، جای زخم ایجاد شود. این نیز دلیل دیگری است که باید یک جراح باتجربه و ماهر انتخاب کنید. این یک فرآیند کار و زمان‌بر است، پس با مراجعه به بهترین مرکز کاشت مو در تهران ( کلینیک ماه زر ) دیگر نگران انتخابتان نباشید.

چرا عمل جراحی پیوند برای مو انجام می‌شود؟

عمل جراحی پیوند برای مو

پیوند مو شامل جابجایی فولیکول‌ها از یک ناحیه دائمی ( اهداکننده ) با تراکم بالا در پشت سر به یک ناحیه طاسی با چگالی کم ( گیرنده ) روی خط مو یا در ناحیه تاج است. اما همه کاندیدای خوبی برای پیوند نیستند. تعدادی از نکات وجود دارد که در روند پیوند مو حائز اهمیت است. یکی از این نکات طلایی انتظارات واقع‌بینانه و درک خوب از فرآیند پیوند است. شما باید بدانید که ریزش موی شما ممکن است به پیشرفت خود ادامه دهد، حتی اگر داروهای تجویزی برای جلوگیری از ریزش مصرف کنید. شما همچنین باید دقیقاً بدانید که در طول عمل پیوند چه اتفاقی برای شما می‌افتد و انواع جراحی‌ها و روش‌های کاشت مو را بشناسید.

کاشت مو یک راه‌حل طولانی‌مدت برای یک مشکل بااهمیت است. ممکن است چندین عمل جراحی برای دستیابی به نتیجه موردنظر شما نیاز باشد. باید به خاطر داشته باشید که مقدار محدودی از موی اهداکننده وجود دارد که می‌توان آن را به نواحی نازک پوست سر منتقل کرد. اگر از آن مو به شیوه‌ای کارآمد استفاده نشود، نتیجه عمل ممکن است انتظارات شما را برآورده نکند. در دسترس بودن جراح و وضعیت خاص شما تعیین می‌کند که چه مدت باید برای جراحی صبر کنید.

بسته به محبوبیت و در دسترس بودن کلینیک به دلیل COVID19، ممکن است مدت‌زمان بیشتر باشد، ممکن است از شما خواسته شود که نوار قلب یا آزمایش خون انجام دهید، و باید مصرف داروهای رقیق‌کننده یا ضدالتهابی خون، داروهای ضدافسردگی، مسدودکننده‌های بتا، ویتامین‌ها و مکمل‌های گیاهی را در مقاطع خاصی از جدول زمانی متوقف کنید.

پیوند مو چگونه انجام می‌شود؟

پیوند مو کلید موفقیت روند درمان شما و سلامت و شادی کلی زندگی‌تان است. در مرحله اول باید شما یکی از بهترین مرکز کاشت مو در تهران یا محل سکونتتان را پیدا کنید‌. این انتخاب باید کاملاً آگاهانه باشد، نه بر اساس تبلیغاتی شیک از طرف اینفلوئنسر در اینستاگرام انتخاب شود. بهتر مرکز کاشت مو با تیم حرفه‌ای توسط کیفیت کار و اخلاق مدار بودن همیشه بر اساس نتایج خوب کار خود را تبلیغ می‌کنند.

اولین پیوند مو، تراکم کلی مو، شکل خط موی شما را بهبود می‌بخشد و نواحی طاسی شما را دوباره پر می‌کند. اکثر بیماران از اولین پیوند خود بسیار خوشحال و از نتایج راضی هستند، اما اغلب فکر می‌کنند که از آنجایی که پیوند اول بسیار خوب عمل کرده است، پیوندهای دیگر حتی بهتر خواهد بود. اکثر جراحان کاشت مو به دلیل چرخه رشد طبیعی، بیماران اصرار دارند که حداقل ۱۰ تا ۱۲ ماه قبل از انجام یک روش دیگر پیوند صبر کنند. در آن زمان، موهای کاشته شده شما رشد کرده و تصویر دقیقی از عملکرد موهای شما نشان می‌دهد. بافت، طول و قطر را می‌توان برای تعیین نتیجه کامل بررسی کرد.

تعداد کمی از افراد فقط یک بار کاشت مو انجام می‌دهند. زیرا، فراموش نکنید ریزش مو پیشرونده است و پیوند مو مطابق نشده با ژنتیک شما به ریزش ادامه خواهد داد. بنابراین، باید با چشمان باز وارد عمل شوید و توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید تا پایان عمر موهایتان را حفظ کنید، این می‌تواند یک سرمایه‌گذاری بلندمدت باشد.

شما عزیزان می‌توانید ضمن مطالعه این مطلب و مطلب ” روش های پیوند مو ” اطلاعات کاملی را در رابطه با پیوند مو کسب کنید. همچنین با تکمیل فرم مشاوره زیر می‌توانید درخواست انجام و مشاوره را به پزشکان ما اعلام کنید.

  • فایل ها را به اینجا بکشید
    Accepted file types: jpg, gif, png, pdf, Max. file size: 500 MB, Max. files: 3.

    بهترین زمان برای پیوند مو چه زمانی است؟

    بهترین زمان برای پیوند مو

    واقعاً هیچ محدودیت سنی پایین یا بالاتر برای پیوند مو وجود ندارد. آنچه مهم است وضعیت سلامت کلی بیمار و مناسب بودن برای این روش است. اگر ریزش مو به قدری بر زندگی شما تأثیر منفی می‌گذارد که از معاشرت، کناره‌گیری از فرصت‌های شغلی حتی در روابط و تجربه افسردگی یا اضطراب خودداری می‌کنید، پس از بحث درباره وضعیت خود با پزشک عمومی و در نظر گرفتن درمان، ممکن است بخواهید روش کاشت مو انتخاب کنید.

    همچنین ایده خوبی است که حداقل قبل از اینکه قصد انجام جراحی را داشته باشید، با یک جراح ملاقات کنید. به‌این‌ترتیب، می‌دانید که آیا کاندید واقعی جراحی هستید یا خیر! در اولین جلسه مشاوره، یک پرسشنامه پزشکی در مورد سلامت عمومی، سابقه پزشکی و درمان‌هایی که در گذشته امتحان کرده‌اید را تکمیل می‌کنید. پوست سر شما برای تعیین میزان و نوع ریزش مو و تعیین مناسب‌ترین اقدام مورد بررسی قرار می‌گیرد. اسکن‌ها و اندازه‌گیری‌ها، همچنین عکس‌های گرفته می‌شود.

    اگر شما کاندید مناسبی برای جراحی تلقی می‌شوید، توضیح کاملی در مورد روش، داروی بیهوشی، انتظارات، خطرات، هزینه‌ها و آنچه می‌توانید در هفته‌ها و ماه‌های بعد از جراحی و از نظر نتایج انتظار داشته باشید، دریافت خواهید کرد. سیگار کشیدن و مصرف الکل نیز باید در یک نقطه خاص متوقف شود تا مطمئن شوید بدن و پوست سر شما در شرایط مطلوبی قرار دارند.

    ادامه مطلب  چگونه مو های نرم مردانه داشته باشیم؟

    مراقبت‌های بعد از پیوند زدن مو

    حدود سه تا چهار ساعت پس از جراحی، داروی بیهوشی شما از بین می‌رود و ممکن است کمی درد و ناراحتی احساس کنید، همچنین ممکن است کمی تورم پوست سر را تجربه کنید که طی چند روز بعد به حالت عادی بازمی‌گردد. جراح یا تیم عمل شما اطلاعاتی در مورد بهبودی و نحوه مراقبت از مو و پوست سر خود پس از جراحی به شما ارائه می‌دهد. حتی گاهی ممکن است برای شما آنتی‌بیوتیک تجویز شود.

    توصیه می‌شود در چند شب اول نیمه راست بخوابید، از الکل به مدت ۴۸ ساعت، سیگار کشیدن به مدت یک ماه، ورزش و سایر فعالیت‌های شدید برای حداقل چند هفته و قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت سه ماه اجتناب کنید. شما باید به سادگی به فرآیند کاشت مو خود احترام بگذارید. شما باید در ۲۴ تا ۷۲ ساعت اول پس از جراحی، درحالی‌که پوست سر شما هنوز متورم و قرمز است، مراقب کاشت مو باشید. اگر خونریزی قابل‌توجه یا ترشحات دیگری را تجربه کردید، دردی که از بین نمی‌رود یا تورمی که برطرف نمی‌شود، باید به مطب جراح خود مراجعه کنید.

    صرف‌نظر از روش استفاده شده، می‌توانید انتظار داشته باشید که موهای کاشته شده خود را در حدود دو تا سه هفته ریزش داشته باشد‌. این طبیعی است و در ماه‌های بعد، موها شروع به رشد می‌کنند. تا زمانی که ممکن است بعد از حمام موهای خود را برس نزنید و فقط در پنج روز اول موهای خود را به آرامی با حوله خشک کنید. زیرا، باید اجازه دهید موهای جدید ظاهر شوند. برای بهبودی و ریشه دواندن داروهایی را که جراح شما توصیه می‌کند طبق دستور مصرف کنید و از هر محصولی که برای ریزش مو توصیه شده استفاده کنید.

    جراح شما دقیقاً می‌داند که شما به چه چیزی نیاز دارید و با پیروی از تمام دستورالعمل‌ها، نتایج شما بهتر و بهبودی شما آسان‌تر خواهد بود. بسیاری از مراکز کاشت مو در تهران مختلف پروتکل‌های پس از عمل و عوارض کاشت مو کمی متفاوت دارند. بنابراین، اگر مطالبی را به صورت آنلاین مطالعه می‌کنید که با روش گفته‌شده به شما متفاوت است، زیاد نگران نباشید. توصیه‌های جراح خود را به‌طور کامل دنبال کنید.

    پیوند مو

    جمع بندی

    عصر جدیدی در صنعت جراحی پیوند مو در حال شکل‌گیری است و زمان آن فرا رسیده است. بنابراین، تصمیم‌گیری برای انجام پیوند برای مقابله با ریزش مو به سادگی نیست. فاکتورهای زیادی وجود دارد که تعیین می‌کند که آیا این مسیر برای شما مناسب است یا خیر! اینجاست که جراح ترمیم مو باتجربه، هنرمند، آگاه و صادق واقعاً می‌درخشد، او می‌داند که آیا این راه‌حل برای شما مفید است یا خیر! شما برای اطمینان از بهترین نتیجه ممکن برای حال و آینده دارید.

    جستجو مرتبط کاربران:

    اولین نفر باشید که به این مقاله امتیاز می دهید .

    6 پاسخ

    1. سلام
      این تتو ها بعد از اینکه پاک شدن عوارض ندارن؟

    2. سلام من فقط بخش جلویی موهام ریخته میشه بگید برای کاشت مو این قسمت حدودا چقدر هزینه لازمه؟

    3. درصد موفقیت کاشت مو در خانم ها مثل آقایون هست؟

    4. سلام وقت بخیر من یک ماه بیشتر میشه پرسینگ لب زدم از داخل دهن نه بیرونا
      یه برامدگی در اومده درد داره طبیعیه ؟؟
      این از کلینیک مو و ابرو
      در اومده که من یه نوار دایره شکل سلیکونی از داخل جایه پایه پرسینگم گذاشتن که یک وقت از داخل لبم در اثر بادکردنلی اولیه به مشکل نخوره
      هفته های پیش نوارو دراورم خودم با لوازم استریل شده سه چهار روزه این برامدگی در اومده از داخل

    5. حدود شش ماه از کاشت مو من گذشته الان از چه شامپویی استفاده کنم ؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مشاوره و دریافت تخفیف؛ ویژه مقاله پیوند مو چیست؟ تمامی نکات و انواع آن

    تلگرام-کلینیک-مو-ابرو-ماه زر

    مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

    ما را درشبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

    آپارات کاشت مو و ابرو ماه زر

    اینستاگرام کاشت مو و ابرو ماه زر

    یوتیوب مرکز مو و ابرو زیر نظر کلینیک ماه زر

    Call Now Buttonمشاوره رایگان(کلیک کنید)
    روش‌های کاشت مو قبل و بعد کاشت ابرو قبل و بعد کاشت مو کاشت ابرو در یک جلسه