۸۰۶۰۹۰۲ ۰۹۱۲

مشاوره واتساپ

٠٧٩٠ ٧٣٠ ٠٩١٢

مشاوره ۲۴ ساعته

شستشو صحیح موها چگونه است؟

شتسشو صحیح موها

شتسشو صحیح موها

شستشو صحیح موها چگونه است؟ بسیاری از افرادی که موهایشان دچار ریزش شده است و یا این که موهای آن‌ها خشک و شکننده شده است دنبال دلیل این امر می‌باشند اما نمی توانند دلیل اصلی این مشکل را حل نمایند و می خواهند بدانند که شستشو صحیح موها چگونه است. اگر بخواهیم برای شما دلیل اصلی این اتفاقات را بگوییم باید بگوییم شستشوی موها تاثیر بسیار زیادی در موارد فوق‌الذکر دارد اگر شما موهای خود را به درستی شستشو ندهید ممکن است آسیب های فوق الذکر برای آن اتفاق بیفتد پس شستشوی مو به عنوان یکی از ارکان اساسی سلامت و نگهداری موها می باشد و شما باید به آن توجه جدی داشته باشید پس اگر نمی دانید که چگونه باید موهایتان را به درستی شسته شده دهید در ادامه با ما همراه باشید تا طریقه شستشوی صحیح موها را برای شما بیان نماییم.

منظور از شستشو صحیح مو چیست؟

هنگامی که صحبت از شستشوی صحیح موها می‌شود منظور ما این است که به چه طریقی باید موها را شستشو دهیم تا دچار هیچ آسیبی نشود به عبارت دیگر همانطور که هر کاری دارای شیوه و طریقه درست می‌باشد شستشوی موها نیز از این قاعده مستثنا نبوده و باید به درستی شستشو داده شود تا علاوه بر اینکه موهای شما تمیز شده و از شوره و کثیفی رها می شود باید سلامت آن یعنی سالم بودن پیاز و فولیکول مو حفظ شود و به آن آسیبی وارد نشود.

کارهایی که لازم است برای شستشو موها انجام دهیم

راهنمایی های پس از کاشت مو؛ قبل از اینکه بخواهیم برای شما بگوییم که اقداماتی که لازم است برای شستشوی صحیح موهایتان انجام دهید چه می باشد به عبارت دیگر باید‌ها و نباید های شستشوی موها را برای شما بگوییم بهتر است در ابتدا به صورت کلی به شما بگویم که موهایتان را باید به چه صورت شستشو دهید به این صورت که هنگامی که شما وارد حمام شدید و موهای خود را با آب ولرم خیس نمودید از شامپو استفاده نموده و موهای خود را فقط از بالا به پایین شستشو دهید توجه نمایید که به هیچ وجه موهایتان را از پایین به بالا جمع نکنید و موهایتان را در هم گره نزنید و خیلی آرام موهایتان را شستشو دهید چرا اگر در این شرایط که موهایتان خیس می باشد به موهایتان چنگ بزنید و یا اینکه موهایتان را بیش از اندازه در دستانتان بگیرید باعث می‌شود که به ریشه موی شما و همچنین پیاز و فولیکول موی شما آسیب وارد شود و موهایتان دچار ریزش های خیلی بدی شود حال پس از آنکه چگونگی شستشوی مو را به طور کلی برای شما بیان نمودیم بهتر است به کارهایی که لازم است در هنگام شستشوی موهایتان انجام دهید و یا اینکه برخی از کارها را انجام ندهید بپردازیم.

یک) انتخاب شامپو مناسب

برای اینکه شما بتوانید موهایتان را به درستی شستشو دهید و به آن آسیبی وارد نکنید لازم است که به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا به شما کمک کند تا بتوانید شامپوی مناسب را انتخاب کنید چراکه با توجه به نوع موهایتان اعم از چرب،خشک،مختلط باید شامپوی مناسبی را انتخاب کنید همچنین اگر موهای شما دارای شوره می باشد باید از شامپوی ضد شوره در ابتدای حمام استفاده کرده تا موهای شما به مرور زمان با استفاده از این شامپو شوره خود را از دست بدهد چرا که اگر شما به این مسئله اهمیت ندهید باعث می‌شود که شوره به مرور زمان باعث ریزش موهای شما میشود و پرپشت بودن و زیبایی موهای خود را از دست میدهید پس انتخاب شامپو دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد و بسیاری از افراد با بی‌توجهی به این مسئله به موهای خود آسیب می‌زنند و به مرور زمان موهای خود را از دست میدهند.

دو) توجه به درجه حرارت آب

یکی از اصلی‌ترین و مهمترین نکاتی که در موضوع شستشو صحیح موها لازم است به آن توجه داشته باشید توجه به درجه حرارت آبی می باشد که می خواهید با آن موهای خود را شستشو دهید چرا که آب داغ باعث آسیب به موهای افراد می‌شود و باعث می‌شود که پیاز و فولیکول مو آسیب دیده شود و در نتیجه این آسیب علاوه بر اینکه موهای افراد خشک‌میشود ریزش های بسیار زیادی در موهای آن‌ها اتفاق می‌افتد لذا شما باید هنگامی که در حمام می خواهید موهای خود را شستشو دهید از استفاده از آب گرم دوری کرده و فقط از آب سرد یا ولرم استفاده کنید تا پیاز و فولیکول موی شما سالم باقی بماند وآسیبی به آن وارد نشود.

سه) نشسته موهای خود را شستشو دهید

یکی از نکات بسیار مهمی که لازم است در شستشوی موهای تان با آن توجه کافی داشته باشید و باعث می شود که از ریزش موی شما جلوگیری کند این است که در حمام موهای خود را به صورت نشسته شستشو دهید چرا که به دلیل وجود نیروی جاذبه زمین هنگامی که شما ایستاده موهای خود را شستشو می دهید باعث می شود که ریزش های بسیار زیادی در موهای تان اتفاق بیفتد پس اگر می خواهید موهای تان دچار ریزش نشود و به پیاز موی شما آسیبی وارد نشود بهتر است در حمام موهای خود را نشسته شست و شو دهید.

بیشتر بدانید: بهترین مرکز کاشت مو در تهران کدام است؟

چهار)شانه نزدن موها در حمام:

ممکن است شما در حمام موهایتان دچار گره شده باشد و بخواهید که موهایتان را در حمام در حالی که خیس می باشد شانه کنید اما به شما توصیه می شود که از این کار اجتناب کنید و تحت هیچ شرایطی موهای خود را هنگامی که خیس می باشد شانه نکنید اما ممکن است شما بگویید که با گره ای که ممکن است در حمام برای موهایتان اتفاق بیفتد چه کاری باید انجام دهیم در پاسخ به سوال شما باید بگویم که شما می توانید موهای خود را قبل از حمام به درستی شانه کرده و گره ای که در موهایتان وجود دارد را باز کنید و در حمام فقط با شامپو به درستی شستشو دهید و پس از آن که از حمام خارج شدید موهای خود را شانه بزنید در این صورت موهای شما دچار ریزش نشده و به آن آسیبی وارد نخواهد شد.
ادامه مطلب  موخوره چیست؟

بدانید که …

سلامت موها دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد و اگر شما سلامت موهای خود را از دست بدهید باعث می شود که زیبایی و جذابیت موهایتان از دست برود و به مرور زمان موهایتان نیز کم پشت شود به همین دلیل است که با انجام برخی از کارها می توانید سلامت موهای خود را به راحتی حفظ نمایید بدون آنکه هیچ خللی به آن وارد شود همچنین یکی از مهم‌ترین کارهایی که می توانید برای سلامت موهایتان انجام دهید شستشوی صحیح موها به نحوی که در مطالب فوق برای شما اشاره نمودیم می‌باشد.

مشاورین ما در مرکز مو کلینیک ماه زر، معتبرترین کلینیک کاشت مو شهرک غرب، با ارائه بهترین مشاوره‌ها شما را برای داشتن موهایی زیبا و مستحکم همراهی خواهند کرد. در صورت نیاز به هرگونه مشاوره کاشت و خدمات تقویتی می‌توانید از طریق فرم مشاوره زیر اقدام کنید.

  • فایل ها را به اینجا بکشید
    Accepted file types: jpg, gif, png, pdf, Max. file size: 500 MB, Max. files: 3.

    جستجو مرتبط کاربران:

    اولین نفر باشید که به این مقاله امتیاز می دهید .

    6 پاسخ

    1. با درود و احترام
      آیا این روش برای اشخاصی که دارای نقص سیستم ایمنی هستند ضرری ندارد؟

    2. حدود شش ماه از کاشت مو من گذشته الان از چه شامپویی استفاده کنم ؟

    3. سلام، به جای عمل بینی هم میشه از این روش استفاده کرد؟

    4. سلام خسته نباشید، من بعد تزریق بوتاکس در خوابم اختلال ایجاد شده و بزور میخوابم اونم عمیق نیس و خیلی سبکه و زودتر از استاندارم بیدار میشم، حتی اگه دوروز نخوابیده باشم . و باعث شده در طول روز انرژی نداشته ، بنظرتون از عوارض بوتاکسه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مشاوره و دریافت تخفیف؛ ویژه مقاله شستشو صحیح موها چگونه است؟

    تلگرام-کلینیک-مو-ابرو-ماه زر

    مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

    ما را درشبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

    آپارات کاشت مو و ابرو ماه زر

    اینستاگرام کاشت مو و ابرو ماه زر

    یوتیوب مرکز مو و ابرو زیر نظر کلینیک ماه زر

    Call Now Buttonمشاوره رایگان(کلیک کنید)
    کاشت مو میکروگرافت کاشت ابرو در یک جلسه قبل و بعد کاشت مو قبل و بعد کاشت ابرو