۸۰۶۰۹۰۲ ۰۹۱۲

مشاوره واتساپ

٠٧٩٠ ٧٣٠ ٠٩١٢

مشاوره ۲۴ ساعته

آیا ورزش بعد از کاشت مو امکان پذیر است؟ 

طریقه ورزش کردن بعد از کاشت مو

طریقه ورزش کردن بعد از کاشت مو

ورزش بعد از کاشت مو به چه صورت باید باشد؟ اگر به ورزش کردن علاقه زیادی دارید و جزو دسته افرادی هستید که برنامه های ورزشی منظمی را دنبال می‌کنند و در عین حال، قصد انجام عمل کاشت در بهترین مرکز کاشت مو یعنی کلینیک ماه زر را دارید احتمالا این سوال به ذهنتان خطور کرده است که آیا ورزش بعد از کاشت مو امکان پذیر است؟ در این مقاله قصد داریم این مسئله را بررسی کنیم و به آن پاسخ دهیم.

تاثیر ورزش بر رشد و تقویت مو

پیش از این که بخواهیم به سوال اصلی پاسخ دهیم، بهتر است اول از همه، اثری که ورزش روی رشد و تقویت مو‌ها دارد را بررسی کنیم. به طور کلی، ورزش کردن باعث می‌شود مو های ما پرپشت تر شوند و خوش حالت و درخشان بایستند. مخصوصا ورزشکارانی که برنامه ورزشی منظمی دارند و گردش خون در این افراد به خوبی انجام می‌شود. وقتی گردش خون در شرایط ایده آلی انجام شود، مو ها نیز بهتر تغذیه رسانی می‌شوند. در نتیجه رشد آن ها بهبود می‌یابد. ضمن این که ورزش کردن باعث رسیدن پروتئین های بیش تری به پوست سر می‌شود. این موضوع نیز در رشد و تقویت مو ها موثر است.

ولی آیا این موضوع درباره زمانی که کاشت مو بدون جراحی انجام داده اید نیز صدق می‌کند؟ قطعا نه.

البته، پزشک متخصص شما به شما نحوه انجام مراقبت‌های بعد از عمل کاشت مو را توضیح خواهد داد. ولی برای کسب اطلاعات بیش تر می‌توانید این مقاله را مطالعه نمایید.

در صورتی که برای کاشت مو های خود به کلینیک های معتبر تهران مراجعه کنید، از پزشک خود یک برنامه مراقبتی دریافت می‌کنید که تمام باید ها و نباید های بعد از عمل کاشت مو در آن ذکر شده است. فعالیت های ورزشی که بعد از عمل کاشت مو انجام می‌دهید، بسته به مدت زمانی که از عمل شما می‌گذرد متفاوت است. در واقع فعالیت های ورزشی شما بعد از عمل کاشت مو، به بازه های زمانی مختلف تقسیم می‌شوند. معمولا، به مراجعین توصیه می‌شود تا یک ماه پس از عمل کاشت مو، از هر گونه فعالیت سنگین که باعث وارد شدن فشار به گردن و سر می‌شود پرهیز کنند.

فعالیت های ورزشی در بازه‌های زمانی مختلف پس از عمل کاشت مو

همان طور که گفته شد، فعالیت های ورزشی که بعد از کاشت مو می‌توانید انجام دهید. با توجه به مدت زمانی که از کاشت مو های شما می‌گذرد متفاوت است.

هفته اول بعد از کاشت مو
در این زمان، هیچ گونه فعالیتی نباید انجام شود. پزشکان توصیه می‌کنند که حتی الامکان در یک هفته پس از کاشت مو، از انجام فعالیت های روزمره نیز پرهیز شود. بنابراین انجام هر گونه فعالیت ورزشی در یک هفته اول پس از انجام عمل کاشت مو ممنوع است.
هفته دوم بعد از کاشت مو
در این هفته می‌توانید به فعالیت های روزمره خود بازگردید. در کنار آن ها، برخی فعالیت های ورزشی بسیار سبک، مثل پیاده روی یا حرکت های سبک یوگا را انجام دهید. این فعالیت ها به هیچ عنوان نباید باعث تعریق و یا افزایش فشار خون شوند. چرا که این موضوع می‌تواند سبب شود در قسمت پوست سر و در قسمت هایی که کاشت مو انجام داده اید، احساس سوزش و درد داشته باشید.
۴۵ روز بعد از کاشت مو
انجام فعالیت های سنگین ورزشی، تا ۴۵ روز بعد از عمل کاشت مو باید متوقف شوند. به خصوص ورزش هایی مثل وزنه برداری و بدن سازی، که تعریق و تحرک بسیار زیادی دارند. بهتر است حتی تا دو ماه بعد از کاشت مو انجام نشوند. اگر به گرافت های کاشته شده روی پوست سر فشار زیادی وارد شود، ممکن است این گرافت ها از سر جدا شوند و عملا نتیجه کاشت موی شما از بین برود. پس بهتر است شرط احتیاط را رعایت کنید و تا دو ماه از ورزش کردن پرهیز کنید.

همان طور که گفته شد، ورزش کردن تقریبا در روزهای اولیه پس از کاشت مو ممنوع است. ولی بعد از گذشت حدود یک تا دو هفته و زمانی که زخم های شما بهبود یافتند، می‌توانید پیاده روی کنید که البته این تحرک نیز نباید همراه با تعریق زیاد باشد. ورود به استخر و سونا و جکوزی نیز در دو ماه اول پس از کاشت مو، به علت احتمال بروز عفونت ممنوع است. البته بعضی پزشکان این زمان را یک ماه نیز اعلام می‌کنند.

به طور کلی، در طی دوران نقاهت خود، سعی کنید از انجام فعالیت هایی که باعث تعرق شما می‌شوند خودداری کنید. تعرق زیاد باعث ضعیف شدن گرافت ها و فولیکول های مو های کاشته شده می‌شود.

ادامه مطلب  کاشت مو به روش Micro FIT

جمع بندی

اگر چه ورزش کردن به طور کلی باعث تقویت مو ها و رشد آن ها می‌شود و از عوارض کاشت مو جلوگیری می کند، ولی در صورتی که تازه عمل کاشت موی خود را انجام داده اید بهتر است تا دو ماه از انجام فعالیت های سنگین بپرهیزید. زمانی که ورزش می‌کنید، خون در همه جای بدن، شامل پوست سر گردش پیدا می‌کند. در حالت معمولی، این موضوع باعث تغذیه رسانی به مو ها و تقویت آن ها می‌شود. ولی در زمانی که گرافت های مو تازه کاشته شده باشند، باعث فشار آمدن به فولیکول های مو و جدا شدن آن ها از پوست سر می‌شود. که می‌تواند نتیجه عمل کاشت موی شما را نابود کند.

البته با عمل به دستورات و توصیه های پزشک، می‌توانید حدودا یک هفته تا ده روز پس از عمل، شروع به انجام فعالیت های سبک ورزشی مانند پیاده روی نمایید. به شرطی که پیاده روی باعث تعرق و سوزش پوست سر شما نشود.

جستجو مرتبط کاربران:

5/5 - (1 امتیاز)

10 پاسخ

  1. سلام. من خانومم. موهام کم پشت هست. میشه جلو موهام رو کاشت بزنم؟؟

    1. اگر کاندید باشید مشکلی نخواهد داشت. با ما تماس بگیرید.

  2. استاندارد ومتناسبترین خط رویش آیا بستگی به صورت دارد یا به طور کلی یه استاندارد کلی دارد؟

    1. دوست عزیز متوجه سوال شما نشدیم. برای دریافت مشاوره تماس بگیرید.

  3. من مو دارم یعنی طاسی نیستم ولی موهام کم پشته به نظرتون پروتز مو برام خوبه؟

    1. ممکنه خدمات تقویتی برای شما مناسب‌تر باشه. باید معاینه بشید.

  4. حدود شش ماه از کاشت مو من گذشته الان از چه شامپویی استفاده کنم ؟

    1. دوست عزیز شما در مزکز ما کاشت نکردید. مراقبت‌ها به تمامی دوستان داده خواهد شد.

    1. برای هزینه کاشت مو باید میزان گرافت برای کاشت مشخص شود. تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و دریافت تخفیف؛ ویژه مقاله آیا ورزش بعد از کاشت مو امکان پذیر است؟ 

تلگرام-کلینیک-مو-ابرو-ماه زر

مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

ما را درشبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

آپارات کاشت مو و ابرو ماه زر

اینستاگرام کاشت مو و ابرو ماه زر

یوتیوب مرکز مو و ابرو زیر نظر کلینیک ماه زر

Call Now Buttonمشاوره رایگان(کلیک کنید)